تکنیک اسکمپر توسط ( دکتر اسبورن ) ارائه شده است و یکی از مدل های جلب رضایت مشتری و ایجاد خلاقیت و ابتکار در رسیدن به هدف است.
این تکنیک به نام سوالات ایده برانگیز یا صورت تطبیقی نیز معروف است . کلمه اسکمپر از حرف اول هفت کلمه تشکیل شده است که هر یک از آن ها نشانه یک جهت و سمت و سوی فکری است .
هدف اصلی این تکنیک تحریک قدرت تصور است تا آنرا در جهات و ابعاد مختلف و ضروری به حرکت درآورد ، این تحرک بوسیله یک سری سوالات تیپ و ایده برانگیز صورت می گیرد که شخص در رابطه با مسئله مورد نظرش از خود سوال می کند و نهایتا با افزایش ایده ها ، کیفیت ایده ها تضمین و ارتقا می یابد.